O_o alweer een update xD - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Yannickkenia - WaarBenJij.nu O_o alweer een update xD - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Yannickkenia - WaarBenJij.nu

O_o alweer een update xD

Door: Yannick

Blijf op de hoogte en volg

09 Juli 2014 | Kenia, Nyeri

Nou omdat ik nog een goede week moet inhalen met mijn blog doe ik er vandaag maar minstens 2.En om dit voor jullie dragelijk te maken komen er wat filmpjes bij die Aidan gemaakt heeft. worden de letters je te veel bekijk dan de leuke impressie filmjes op http://vimeo.com/user7406723/videos

Na het veelste vroeg wakker worden dachten we weer lekker te kunnen slapen van 4.45 tot 7.15 maar niets was minder waar want de kinderen kwamen rond 6.00 terug (uiteraard klik ik de verkeerde tab weg maar gelukkig staat alles er nog :>) dus weer drukke en vooral luidruchtige kinderen, gaat dit wel wennen? na het ontbijt de busjes in en naar de werkplaats. Er zijn 2 plaatsen waar we kunnen werken en ik ga naar de school, hier moeten we 20 cm grond uit een lokaal halen en daarna beton storten zodat de kinderen niet tot hun enkels in het water staan als het regent. Klinkt lekker makkelijk tot je erachter komt hoe hard de grond wel niet is. Lekker met de pikhouweel slaan tot je pols pijn doet en je blaren weer open zijn.
Samen met de kinderen eten, en wat er helemaal geweldig is is dat er op die school een speciale klas is voor gehandicapte kinderen. Deze kinderen zijn echt super schattig en ook erg gezellig om mee te "kletsen". De man die er "werkt" slaat in 5 minuten net zoveel aarde los als ik in een half uur maar dan ben ik ook een half uur aan het werken en hij maar de 5 minuten. kortom als hij een half uur zou werken dan waren we in 1 dag klaar met dat klusje, helaas dat is niet de Keniaanse mentaliteit, iets waar nog de nodige frustratie over zal komen....

(filmpje tijd?)

Die avond weer muziek maken en de kinderen laten ook zien hoe zij kunnen zingen, aangezien de jongens niet in de slaapzaal van de meisjes mogen komen zitten we met alleen meisjes de muziek te maken.

De dag erna hebben we met ons groepje (Rowan, Stella en ik) keuken dienst, dat is dus eerder opstaan om de tafel te dekken en daarna lunch regelen en al. Het eerste leuke klusje is 42 kilo rijst controleren op stenen, insecten en slechte rijstkorrels. gelukkig duurt dat maar een uur of 3. tijdens het uitzoeken komt er een docent langs die science geeft (bio, na, sk) en ga ik mee naar de Kenian wildlife service om te protesteren tegen stropers die de olifanten afschieten rond mount Kenya. Super enthousiast en een busreis later komen we er achter dat het een week later is -_-'. De leerlingen (zo'n 64 stuk) krijgen nog een inspirerend woordje van het personeel en toen moest ik ook opeens. O_o hmmm wat te zeggen, even snel wat geimproviseerd en dat ging nog best goed ook.

Weer terug naar de keuken en kletsen met muturi en mijn vriendin vervanger Loise (schat geen zorgen ze heeft al 2 kinderen en knuffelt met iedereen haha). Ik vermaak mij kostelijk door met iedereen te praten, vlees van het bot te snijden met semi scherpe messen. Oh en elke Keniaan probeert je over te halen tot het christendom, soms zeer vervelend, soms erg vermakelijk. behalve als je hoort dat homo's levenslang krijgen-_-' erg jammer dan weer.

Ik houd maar weer eens op dus bekijk de leuke filmpjes van Aidan en dan zal ik het de volgende keer nog hebben over de sportdag en mijn waardering voor snelwandelen xD

Groetjes en bedankt voor het lezen

  • 09 Juli 2014 - 17:51

    Lilian :

    Hi Yannick. Leuke filmpjes. Zo krijg je een idee waar jullie zijn en wat jullie doen.

  • 09 Juli 2014 - 18:31

    Ria Makatita-Hendrix:

    Hallo Yannick, leuk om je ervaringen te lezen. Amuseer je en veel plezier en leuke ervaringen. Hopelijk tot snel weer via je blog. liefs van ons uit Mestreech.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Nyeri

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2014

O_o alweer een update xD

09 Juli 2014

Gillen en Glitters

02 Juli 2014

Vertrek en aankomst

Actief sinds 02 Juli 2014
Verslag gelezen: 621
Totaal aantal bezoekers 1364

Voorgaande reizen:

02 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: