Vertrek en aankomst - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Yannickkenia - WaarBenJij.nu Vertrek en aankomst - Reisverslag uit Nyeri, Kenia van Yannickkenia - WaarBenJij.nu

Vertrek en aankomst

Blijf op de hoogte en volg

02 Juli 2014 | Kenia, Nyeri

Nou dames en heren, als eerste bedankt voor het lezen van mijn Blog.

De eerste dag van het reizen was ook de dag van het inpakken van mijn tas, uiteraard ging er weer van alles mis waardoor ik een paar uur later in Amsterdam aankwam dan gepland. na een fijne avond met familie en kelvin en een slechte nachtrust en lekker ontbijt was de reis dus echt begonnen. Op schiphol waren we als eerste daar wat meteen voor stress zorgde of we wel op de goede plaats waren -_-' (waren we wel) kelvin nog afscheid laten nemen van zijn ouders door een A4 met foto's xD (foto's volgen). en dan het vliegtuig in, uiteraard onoplettend 3 keer door de metaaldedector (^_^), handje vasthouden bij het opstijgen(niet voor mij) en lekker eten en film kijken in het vliegtuig, korte tussenstop in Istanbul en weer verder met eten en documentaires kijken. In Istanbul kwamen we er achter dat er 4 tassen gitaar miste en ons eerste potje jungle speed gespeeld in Kenia, korte reis naar het hostel en daar lekker kunnen slapen. Een ontbijtje en uiteraard iedereen (met uitzondering van ik en 2 andere) slechte internetjunkies dat het zijn.

De 2de dag was dus vooral een dag van wachten, eerst op de bus, daarna in de bus... het viel wel meteen op dat er op een andere manier gereden wordt, termen zoals afstandhouden en kreukelzone bestaan niet in Kenia, wel veel mensen langs de weg en tsja toch een beetje een cultuurshock(niet echt de shock maar wel een gewaarwording van de levensomstandigdheden).
Daarna aangekomen op de school na meerdere bijna doodservaringen(ik zat voorin). De kinderen waren er nog niet waardoor we een rustige overgang en ontvangst hadden. Lekkere lunch gehad en daarna bedden uitgezocht. en een rondleiding gehad over de school met wel 1600 leerlingen O_o. Kort met de poi gespeeld en de w.c.'s bij de dames gemaakt/ laten zien hoe het doorspoelen moet. Niet mogen helpen met koken en afwassen dus dat was afkicken. en nog een potje jungle speed gespeeld met de groep en Muturi (een van de koks) dit was ontzettend grappig en een leuke uitdaging.

en Nu heb ik geen zin meer om te typen dus morgen of zo komen de rest van de dagen, en de eerste indruk van de kinderen.


  • 02 Juli 2014 - 16:21

    Pim:

    Yannick jongen, veel plezier op je reis. Hopelijk doe je een hoop leuke en nieuwe ervaringen op. Ik ga je reis volgen!!! Groetjes Pim

  • 02 Juli 2014 - 17:04

    Lilian:

    Hi zoontje. Ik neem aan dat de gitaren in Nairobi gemist werden. Leuk dat je ons op de hoogte houdt. Oma maakte zich alweer zorgen. What lse in new. X Lilian

  • 02 Juli 2014 - 17:07

    Wesley Haex:

    Hey Yannick, Geniet er van kerel! ik zal je reisblog bijhouden. Let een beetje op elkaar en heb veel plezier! Hoop dat alles goed komt en dan je veel ervaring op kan doen. Groetjes Wesley ^^

  • 02 Juli 2014 - 18:15

    Gillian Van Der Wal:

    Hey Yannick,

    wat ben ik zo ontzettend jaloers op jou! Geniet van je tijd daar en ik zal je verhalen uiteraard blijven lezen!

    Liefs Gillian
    xxx

  • 02 Juli 2014 - 18:29

    Daniel Gorgels:

    Hey Yannick veel plezier en succes ook aan kelvin groetjesss :)

  • 02 Juli 2014 - 18:53

    Mama Sandra:

    hee kerel ik hoop dat je heel veel ervaringen op doet en hou mijn kereltje een beetje in de gaten xxxxxx

  • 02 Juli 2014 - 21:52

    Ria Makatita-hendrix:

    Hallo Yannick, leuk te lezen hoe je eerste indrukken zijn. Hoop snel meer te lezen. Grtjs, Ria .













  • 04 Juli 2014 - 15:00

    Tim:

    Hey broertje, goed om te zien dat je dit keer niet alleen maar aan het lezen bent in de bus ;). Leer ze daar maar eens wat jungle speed is, namelijke bloed, zweet en tranen. Veel plezier daar en als het 'niet afwassen' echt afkicken is dan mag je over een paar weken bij Heleen en mij de boel wel komen poetsen.
    Doeg,
    Tim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Nyeri

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2014

O_o alweer een update xD

09 Juli 2014

Gillen en Glitters

02 Juli 2014

Vertrek en aankomst

Actief sinds 02 Juli 2014
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 1374

Voorgaande reizen:

02 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: